الأوت لوك الدرس الخامس والأخير

هاناخد المرة دى شرح لدفتر العنواين و كيفية إرسال رسالة لأكثر من شخص, و شرح لجهات الإتصال وكيفية إضافة عنوان بريدى من رسالة مستلمة, و كيفية حذف الإيميلات و كيفية التعامل مع الايميلات التى تم إزالتها و كيفية إستعادتها مرة أخرى.
مع شرح المجلدات و الفولدرات و كيفية عمل فولدر أو مجلد جديد و إضافة إيميلات به بمعنى إنك لو عندك إيميلات خاصه بالأصدقاء أو العائلة أو العملاء و عايز تعمل فولدر تحط كل إيميل فى الفولدر المخصص له, و كيفية تنظيم البريد الإلكترونى و تنظيم البريد المستلم أو الوارد حسب التاريخ أو الراسل أو الإيميل الأقدم. مع توضيح كيفية البحث عن إيميل معين و دى مهمه لو عندك إيميلات كتير و بتعانى من ضياع وقت فى البحث عن إيميل معين, و كيفية الطباعة لإيميل أو صفحة أو ملف مرفق بالإيميل.
إعدادات الإيميل وكيفية عرض الإيميل, و على فكرة الهوت ميل بدأت تطبق الأوت لوك فى نظام الإيميلات الخاصه بها ودا معناه إنك هاتستفيد حتى لو مش بتستخدم الأوت لوك بس لأ دا انت هاتستفيد كمان لو بتتعامل مع الهوت ميل العادى.














بكده يبقى خلصنا أخر درس فى الأوت لوك بمبادىء الإنترنت و يبقى خلصنا كورس الأى سى دى ال ICDL والحمد لله و من الدرس اللى جاى هايبقى دروس أخرى فى الكمبيوتر أو الإنترنت إن شاء الله و شكراً لكل واحد تابع معايا الدروس و استفاد.

لتحميل الدرس

تعليقات

‏قال Shimaa Esmail
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.

المشاركات الشائعة