إتفضل 2 جيجا ببلاش على النت

أهلا بيكم, المره دى مش درس, خلينا نقول عليه استراحه مش هاناخد شرح برنامج بس هانعرف اذاى يبقى عندى 2 جيجا ببلاش على النت:

كام مره جهازك اتفرمت و داتا كتير من عندك طارت ؟
أكيد كتير

طب كام مره الويندوز ضرب و نزلت ويندوز جديد و طار الويندوز القديم اللى عندك بملفات مهمه انت كنت حاططها ؟
كتير برده

كام مره تروح لواحد صاحبك و تنسى تاخد الفلاش ميمورى معاك ؟ و تبقى رايحله اساسا علشان تديله حاجه معينه ؟


حاجات كتير محدش يقدر ينكر اننا بنحتاج اننا نحتفظ بنسخه احتياطيه للملفات المهمه بتاعتنا
طب أنا كل شويه هاحط الملفات على DVD أو CD ؟
اكيد لأ, انا عن نفسى بتلخبط كتير جدا فى الديفيديهات اللى عندى و ما بفتكرش عليها ايه و لازم احطها فى ال DVD PLAYER علشان افتكر كان فيها ايه.
أنا لقيت من كام يوم على النت موقع بيقدم 2 جيجا ببلاش, ولو عايز مساحه غير محدوده بمعنى لا نهائيه تدفع فلوس, طبعا إحنا مش بتوع الكلام دا, إحنا ناخد ال2 جيجا اللى ببلاش و يبقى تمام أوى.
طيب أنا ليه هاستخدم الموقع دا طب مهو فيه مواقع كتير بتقدم مساحات على النت ببلاش برده و قدر ارفع عليها ملفاتى.
أولا : الموقع دا بيقدم إتفاقيه خصوصيه بمعنى إن مفيش حد يقدر يحمل أى ملف من اللى أنت هاترفعه على مساحتك على الموقع.
ثانيا: محدش هايجى يقولك ان ملفك هايكون على الموقع لمده شهر بس زى معظم مواقع التحميل.
ثالثا: و الاهم أن مفيش حد أقصى للملف بمعنى انك ليك 2 جيجا يعنى ممكن ترفع ملف واحد بس 2 جيجا ممكن ترفع 20000 ملف 2 جيجا مش زى المواقع اللى تقولك أخرك 100 ميجا بس للملف.
وبرده ميزه انهم مش عاملين العرض دا لمده معينه بمعنى انك مش هاتيجى فى يوم ولازم تدفع فلوس لأ دى علطول و تقدر تتأكد من الموقع .
مش هاطول عليكم الموقع هو اللى تحت السطر دا مكتوب mozyhome و الدرس اللى تحت بيبن اذاى تقدر تشترك خطوه بخطوه





Simple. Automatic. Secure



- Watch a funny movie here


Simple. Automatic. Secure

تعليقات

‏قال غير معرف…
استاذنا يا فنان ..قولى أتعلمت الحرفنة دى بكام .. عايز ابقى تلميذك ..واتعلم كمان وكمان
‏قال Yasser Abo El Ella
متشكر لأشعارك ..وكمان لمتابعتك.. ولو انى مش زى ما قلت حضرتك.

تحياتى
‏قال غير معرف…
يا استاذنا الجليل
اشكرك جدااااااااااا
على حسن تعونك تخصيص وقت من حياتك للمنفعة العامة للجميع العرب اتمنة ان يكون الجميع فى نفس حماسك وتعونك من اجل الاخرين بصرحة انت نموذج مشريف جدااا
للشباب
واتمنة من اللة ان يجعلة فى ميزان حسناتك ولو الجميع تعاون مثلك لكوناء اعز الامم
على فكرة فى اوربا الناس اللى عندهم وقت فراغ ولو ساعة يتبرعة بها فى الخدمة العامة يسوق سيارة الاسعاف يساعد المرضى
فى التنقل
انا سعيد بفكراك العالى و اتمنة ان تنجح وتكون مثل اعلى للشباب انشاء اللة
‏قال Yasser Abo El Ella

غير معرف@
سيدى الفاضل أنا لم أقم بفعل ما يستحق كل هذا الثناء, كل ما قمت به هو محاولة فعل شيىء غير المشاهده و التندم على حالنا. و هناك الكثير ممن يقومون بعمل الافعال التى بالفعل تستحق الثناء أكثر منى. و الأهم هنا من يسعى لكى يستفيد. فهناك مواقع كثيره للتعلم, ولكن قليلين ممن يبحثون.
لك الشكر مره اخرى على تعليقك و ثنائك, و لك منى تحيه لسعيك للتعلم.
ودى و تقديرى

‏قال Unknown
وفاء:
السلام عليكم ورحمة الله أنا دائما منبهرة بعطائك وأحاول ان أتعلم ووانا فعلا أتعلم اليوم جربت مثلا أن احجز 2 ميغا بايت على النت والتحميل جار...وووانا سغيدة بذلك خاصة وأن جهازي أصابه ما يستدعي الفرمتة. فالحل إذن جاء في وقته...أعجبني كل شيء في هذه المدونة بل إنها صارت أول وأكثر ما أزور خلال تواجدي على النت. ...لكن الحلو مابيكملش كما قلت أيها الأتاذ والمعلم صاحب العطاء الوافر والأماني الخيرة الجميلة...لم يعجبني أبدا عندما كنت أقرأ معلومات عما يحب أستا>نا وما يكره وأتفق معه في الكثير إلا واحدة وهي السيحارة نعم السيجارة والأدهى أن عدم وجودها يجعلك كما قلت؟ أيعقل؟ أيعقل؟ سيجارة ؟ سأعلمك شيء:
اكتب في متصفحك أضرار التدخين وابحث وحبذا لو كان البحث بالصور أو الفيديو ثم يرافقه شرحك الجميل ... ثم رد لي الخبر.
‏قال Unknown
وفاء:
السلام عليكم ورحمة الله أنا دائما منبهرة بعطائك وأحاول ان أتعلم ووانا فعلا أتعلم اليوم جربت مثلا أن احجز 2 ميغا بايت على النت والتحميل جار...وووانا سغيدة بذلك خاصة وأن جهازي أصابه ما يستدعي الفرمتة. فالحل إذن جاء في وقته...أعجبني كل شيء في هذه المدونة بل إنها صارت أول وأكثر ما أزور خلال تواجدي على النت. ...لكن الحلو مابيكملش كما قلت أيها الأتاذ والمعلم صاحب العطاء الوافر والأماني الخيرة الجميلة...لم يعجبني أبدا عندما كنت أقرأ معلومات عما يحب أستا>نا وما يكره وأتفق معه في الكثير إلا واحدة وهي السيحارة نعم السيجارة والأدهى أن عدم وجودها يجعلك كما قلت؟ أيعقل؟ أيعقل؟ سيجارة ؟ سأعلمك شيء:
اكتب في متصفحك أضرار التدخين وابحث وحبذا لو كان البحث بالصور أو الفيديو ثم يرافقه شرحك الجميل ... ثم رد لي الخبر.

المشاركات الشائعة